Garanti

Anledningen till att LA Takvård erbjuder alla kunder riskfri garanti

”Ari och jag klättrade upp på vårt första tak för snart 13 år sen. Vårt första uppdrag och vår första kund var Börje och hans tak.

Tre timmar senare har vi sprejat taket, städat upp skräpet och lastat in i bilen. Vi tackar Börje för förtroendet. Han tittar på oss, slänger en blick på taket och fixerar sedan blicken på oss.

– Trodde taket skulle vara rent. Det här är inte vad jag betalar er för.

Kanske var vi lite för entusiastiska när vi sålde in vår grej. Missade den lilla detaljen att berätta att taket inte är skinande rent i samma sekund som vi kliver ner från stegen.

– Men, men… nu har vi fått död på påväxten. Om ett tag börjar det multna och när det regnar sköljs resterna bort. Skulle tro att ditt tak ser bättre ut till våren.

Vi blev inte ivägsläppta. Där och då fick vi lova att komma tillbaka i april nästa år. Och var inte taket rent då så … [otrevligheter som inte lämpar sig för tryck]

Nu fattade vi att Börje, och alla andra kunder, inte är intresserade av att betala för att vi sprejar deras tak utan för att vi faktiskt tar ansvaret att se till att taken blir fria från påväxt.

Och eftersom resultatet inte märks förrän långt efter så var vår enda chans och få fler uppdrag att skriftligen garantera resultatet.

Nu för tiden ser jag det som ett kvalitetskrav att lämna garantier, självklart. Våra grabbar som behandlar tak vet detta. Ta det lugnt, var noggrann i förarbetet, behandla hela taket metodiskt.

Då är det inga konstigheter. Taket blir rent och håller längre. Kunden blir nöjd.

Tjänsten vi erbjuder är prisvärd och garanterat pålitlig takvård för längre livslängd.

Utan garantin att hela taket behandlas och all påväxt dör tror jag inte att vår LA Takvård-kedja, med takvårdsexperter över hela landet, hade kunnat växa som den gjort.

Om det finns anledning för kunden att anmärka på resultatet och påväxten inte dött så behandlas taket igen.

Om detta skulle bli aktuellt är det aldrig du som kund som tar denna kostnad. Det gör jag. Så har vår garanti varit från första dagen.

Jag hoppas att vi får förtroendet att också hjälpa dig med ditt tak.”

Hälsningar från
Leo Juujärvi, takvårdsexpert och grundare av LA Takvård AB

Så här får du hjälp

Första steget är att du bokar in ett kostnadsfritt hembesök för en inspektion av ditt tak för att fastställa den mest lämpliga behandlingen.

Efter inspektionen får du en offert för behandling av taket. Vi hjälper dig med ROT- avdraget och kan även erbjuda delbetalning.

När du anlitar LA Takvård gör vi en förbehandling av taket för att avlägsna löst sittande mossa, därefter städar vi upp efter oss och tar med oss skräpet. Nu vet du också att vårt takvårdsprogram kommer med garantin att hela taket behandlas och all påväxt upphör.

Efter fyra år gör vi ett kostnadsfritt återbesök och kontrollerar ditt tak. Om ni väljer att teckna en takvårdsplan återkommer vi årligen för att se över taket.

Ta kontakt med oss redan idag för att boka in ett kostnadsfritt hembesök för att få en inspektion av ditt tak. Vår takvårdsexpert i ditt område ringer dig och bokar in en lämplig tid. Du gör inga åtaganden i samband med att du kontaktar oss.

Vi finns här för att hjälpa dig